THE ROLE OF EDUCATION AND TRAINING OF ADULTS IN ACHIEVING THE NATIONAL GOALS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF UZBEKISTAN
Section 1

THE ROLE OF PROJECT BASED LEARNING IN DEVELOPING STUDENTS’ SOFT SKILLS

Опубликован 2021-03-31

Ключевые слова

  • межличностные навыки, проектное обучение, подход, ориентированный на учащегося, общение, социальное взаимодействие.
  • soft skills, project based learning, learner-centered approach, communication, social interaction.

Как цитировать

Karimova, N. (2021). THE ROLE OF PROJECT BASED LEARNING IN DEVELOPING STUDENTS’ SOFT SKILLS. Конференции, 1(1). https://doi.org/10.47100/conferences.v1i1.954

Аннотация

В статье рассматривается роль проектного обучения языку
в развитии soft skills, что является одним из основных требований
современного рынка труда к будущим специалистам. Автор раскрывает
потенциал специфики проектного обучения в развитии soft skills.

Библиографические ссылки

  1. Bell, S. (2010). Project-based learning for the 21st century: skills for the future. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 83(2), 39-43.
  2. Ellis, R. (2003). Task-based language learning and teaching. Oxford: Oxford University Press.
  3. Kloppenborg, T. J. & Baucus, M. S. (2004). Project management in local non profit organizations: Engaging students in problem based learning. Journal of Management Education. 28, 610 - 630.
  4. Long, M., & Crookes, G. (1991). Three approaches to task-based syllabus design. TESOL Quarterly, 26(1), 27-56
  5. Robles, M. M. (2012). Executive perceptions of the top 10 soft skills needed in today’s workplace. Business Communication Quarterly, 75(4), 453-465.
  6. Schulz, B. (2008). The Importance of soft skills: education beyond academic knowledge. Journal of Language and Communication, (June), 146-154.
  7. Ur, P. (2001) “Check it out”. English Teaching professional. 21: 5-8.