MODERN PHILOLOGICAL PARADIGMS: INTERACTIONS OF TRADITIONS AND INNOVATIVE APPROACHES
Section 2

ENHANCING LANGUAGE TEACHERS’ SELF-EFFICACY THROUGH PEER OBSERVATION IN HIGHER EDUCATION

Опубликован 2021-04-29

Ключевые слова

  • взаимопосещение уроков, самоэффективность учителя, высшее учебное заведение, преподавание и обучение, совершенствование педагогической практики.
  • peer observation, teacher self-efficacy, higher education institution, teaching and learning, improving teaching practice.

Как цитировать

Akhmedova, F., & Rozikova, R. (2021). ENHANCING LANGUAGE TEACHERS’ SELF-EFFICACY THROUGH PEER OBSERVATION IN HIGHER EDUCATION. Конференции, 1(1). https://doi.org/10.47100/conferences.v1i1.1084

Аннотация

Проведения педагогических наблюдений считается обязательной или практикой для галочки во многих высших учебных заведениях из-за его скрытых ценностей и боязни учителей быть осужденными своими коллегами. В этой статье раскрываются преимущества наблюдения со стороны сверстников, которые могут развить самооценку учителей, и дается несколько эффективных советов, как преодолеть страх быть заданными.

Библиографические ссылки

  1. Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84 (2), 191–215. Available from https://doi.org/10.1037//0033-295x.84.2.191.
  2. Bell, A. and Mladenovic, R. (2007). The benefits of peer observation of teaching for tutor development. Higher Education, 55 (6), 735–752. Available from https://doi.org/10.1007/s10734-007-9093-1.
  3. Bennett, S. and Barp, D. (2008). Peer observation – a case for doing it online. Teaching in Higher Education, 13(5), 559-570.
  4. Borich, G.D. (2008). Observation skills for effective teaching. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Merrill Prentice Hall.
  5. Byrne, J., Brown, H. and Challen, D. (2010). Peer development as an alternative to peer observation: a tool to enhance professional development. International Journal for Academic Development, 15 (3), 215–228. Available from https://doi.org/10.1080/1360144x.2010.497685
  6. Race, P. et al. (2009). Using peer observation to enhance teaching: a compendium. Leeds U.K.: Leeds Met Press.